MESLEK YÜKSEKOKULU
Muhasebe ve Vergi Uygulamaları (Türkçe)
MTOI 230 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Tüketici Davranışı
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MTOI 230
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışmasıAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin davranışsal, bilişsel ve duygulanım yaklaşımları üzerinden tüketici davranışlarını anlamalarını hedefler. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Pazarlamada tüketici davranışlarının rolü, tüketici pazarlama ilişkileri, pazarlama etkinliği açısından tüketici davranışları, tüketici davranışlarının temelleri ve etkileyen faktörler, satınalma kararında tüketici davranışları, tüketici davranış araştırması bu dersin temel konularını oluşturmaktadır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş | Ders notları |
2 | Tüketici davranışlarına giriş | Koç, E. (2012). Tüketici davranışı ve pazarlama stratejileri: Global ve yerel yaklaşım. İstanbul: Seçkin. ISBN: 9789750224515 |
3 | Pazarlama ve tüketici davranışları | Albayrak, T., & Aksoy, Ş. (2008). Tüketici davranışlarında temel yaklaşımlar. Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları, 3, 1-19. ISBN: 9789750224515 |
4 | Algı | Koç, E. (2012). Tüketici davranışı ve pazarlama stratejileri: Global ve yerel yaklaşım. İstanbul: Seçkin. ISBN: 9789750224515 |
5 | Öğrenme ve hafıza | Koç, E. (2012). Tüketici davranışı ve pazarlama stratejileri: Global ve yerel yaklaşım. İstanbul: Seçkin. ISBN: 9789750224515 |
6 | Motivasyon ve ilgilenim | Koç, E. (2012). Tüketici davranışı ve pazarlama stratejileri: Global ve yerel yaklaşım. İstanbul: Seçkin. ISBN: 9789750224515 |
7 | Ara Sınavı | |
8 | Tutum | Koç, E. (2012). Tüketici davranışı ve pazarlama stratejileri: Global ve yerel yaklaşım. İstanbul: Seçkin. ISBN: 9789750224515 |
9 | Benlik ve kişilik | Koç, E. (2012). Tüketici davranışı ve pazarlama stratejileri: Global ve yerel yaklaşım. İstanbul: Seçkin. ISBN: 9789750224515 |
10 | Değerler, yaşam biçimleri ve kültür | |
11 | Referans grupları, aile ve cinsiyet | Koç, E. (2012). Tüketici davranışı ve pazarlama stratejileri: Global ve yerel yaklaşım. İstanbul: Seçkin. ISBN: 9789750224515 |
12 | Satın alma karar süreci. Pazarlama İletişimi ve İkna Teknikleri | Koç, E. (2012). Tüketici davranışı ve pazarlama stratejileri: Global ve yerel yaklaşım. İstanbul: Seçkin. ISBN: 9789750224515 |
13 | Öğrenci Sunumları | Koç, E. (2012). Tüketici davranışı ve pazarlama stratejileri: Global ve yerel yaklaşım. İstanbul: Seçkin. ISBN: 9789750224515 |
14 | Öğrenci Sunumları | Erdemir, K. O. (2015). Nöropazarlama araştırmalarını anlama kılavuzu. BrandMap e-Makaleler. ISBN: 9789750224515 |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | Koç, E. (2012). Tüketici davranışı ve pazarlama stratejileri: Global ve yerel yaklaşım. İstanbul: Seçkin. ISBN: 9789750224515 |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Koç, E. (2012). Tüketici davranışı ve pazarlama stratejileri: Global ve yerel yaklaşım. İstanbul: Seçkin. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Albayrak, T., & Aksoy, Ş. (2008). Tüketici davranışlarında temel yaklaşımlar. Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları, 3, 1-19. Erdemir, K. O. (2015). Nöropazarlama araştırmalarını anlama kılavuzu. BrandMap e-Makaleler. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
3
|
45
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
15
|
15
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
20
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
22
|
22
|
Toplam |
150
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Muhasebe sürecinin kapsamını, önemini, işlevlerini açıklar. |
|||||
2 | Muhasebe alanı ile ilgili ve yetkili paydaşlar ile birlikte düzenleyici ve denetleyici kuruluşları tanır. |
|||||
3 | Şirket işlemlerini, muhasebe döngüsü içerisinde ilgili defterlere kaydeder, düzeltme ve kapanış kayıtlarını gerçekleştirir. |
|||||
4 | İşletmelerin finansal ve ekonomik durumlarını değerlendirebilmek için, gelir tablosu ve bilanço başta olmak üzere, finansal tabloları analiz eder. |
|||||
5 | Muhasebe ile ilgili bilgisayar paket programlarını ve alanla ilgili bilgisayar uygulamalarını kullanır. |
|||||
6 | Ticari hayatta kullanılan belgeleri tanır, düzenler, saklar, büro düzeni, arşivleme ve personel yönetimi konularında uygulama becerisi kazanır. |
|||||
7 | Temel hukuk bilgisinin yanında, vergi hukuku, iş ve sosyal güvenlik hukuku ve sermaye piyasası kanunları ile kambiyo mevzuatı hakkında bilgi sahibidir. |
|||||
8 | Ekonominin temel kavramlarını, genel işleyişini, sistemin unsurlarının birbirleriyle ilişkisini analiz ederek ekonomik olguları açıklar. |
|||||
9 | Mesleki problemlerin çözümü için gerekli olan analitik düşünme becerisini geliştirirerek matematik ve mantık kurallarını uygular. |
|||||
10 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. |
|||||
11 | Mesleki etik, hesapverebilirlik ve sorumluluk ilkelerine dayalı kararlar alır. |
|||||
12 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisine sahip olur ve bu beceriyi çalışma ortamında kullanır. |
X | ||||
13 | Alan ve alandışı gelişmeleri yakından takip ederek, sosyal ve akademik yönden kendisini geliştirir. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Öğrencilerimiz ile Dönem Başı Danışmanlık Toplantısı
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Bankacılık ve Sigortacılık ile Dış Ticaret Programları öğrencileri ile danışmanlık toplantısı gerçekleştirilmiştir. Toplantıda öğrencilere ders kayıtları, akademik
“Bi’ Dünya İş” Konferansı
17 Mayıs 2022 tarihinde gerçekleştirilen “Bi’ Dünya İş” konferansında iş dünyasının lider isimleri ile öğrencilerimiz buluştu.
Dördüncü "Bi Dünya İş" Konferansı
İşletme ve Yönetim Programları bünyesinde her yıl düzenlenen "Bi Dünya İş" seminerleri kapsamında Karaköy Güllüoğlu Baklava Genel Müdürü Sayın Murat Güllü ve Trendyol Pazaryeri Satış ve
"Çıraklar Ustalara Soruyor" 2020-2021 Bahar
23 Haziran 2021 Çarşamba günü çevirim içi gerçekleştirilen dersimizde meslek ustası olarak Sayın Yeşim Şölen'i ağırladık.
Kampüste Bilgisayarlı Muhasebe Dersi
“Bilgisayarlı Muhasebe II” dersinin yüz yüze uygulama dersi kampüste gerçekleştirildi.
Çıraklar Ustalara Soruyor - Ekim 2019
2019-2020 Eğitim dönemimizin 6.haftasında Çıraklar Ustalara Soruyor etkinliği kapsamında Yeminli Mali Müşavir ve Bağımsız denetçi Sayın Abdullah Taşar ve Yeşim Şölen dersimize konuk oldular.
Çıraklar Ustalara Soruyor - Mart/Nisan 2019
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksek Okulu öğrencileri Çıraklar Ustalara soruyor etkinliği kapsamında, Manisa Bağımsız Denetçiler Derneği Başkanı ve Muhasebeciler Odası Yönetim Kurulu üyesi,